1. آقازاده، هاشم (1383). توسعهتفکر استراتژیک یک قابلیت اصلی. ماهنامه تدبیر، شماره 149. 18-23.
2. اکبری، پیمان؛ بهارستان، امید؛ شائمى برزکى، علی (1392). تحلیل تأثیر هوش هیجانى و رفتار شهروندی سازمانی بر تعارضات سازمانی. نشریه فرآیند مدیریت و توسعه، دوره 26، شماره 4، پیاپی 86، 73 - 100.
3. الوانی، سید مهدی (1389). مدیریتعمومی. تهران، نشر نی، ویراست سوم، چاپ سی و هشتم.
4. پورصادق، ناصر؛ یزدانی، بهرنگ (1390). تاثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال دوم، شماره 7، 143-.159
5. تندسته، رضا (1392). بررسی تاثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد کسب و کار، مطالعه موردی کارشناسان و مدیران صنایع غذایی استان تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
6. حمیدیزاده، محمدرضا (1393). تصمیمگیری هوشمند و خلاق، تهران، انتشارات ترمه.
7. خاکسار، منصور؛ خاقانی، معصومه؛ زارعی، امجد (1392). بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: شرکتهای زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ). فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی، سال هشتم، شماره 26، 49-62.
8. خیاطان، مهدی؛ مبارکی، محمدحسن (1393). عوامل موثر بر رفتار کارآفرینانه مدیران مراکز تحقیقاتی دانشگاههای علوم پزشکی تهران. نشریه پیاورد سلامت، دروه 8، شماره 3، 198-209.
9. رضایی، محسن؛ قزاقی، رضا؛ شرفی، وحید؛ حسنی، سیده فاطمه (1393). تأثیر هوشمندی رقابتی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی یادگیری سازمانی. کنفرانس بینالمللی توسعه و تعالی کسبوکار اقتصاد و مدیریت.
10. اردکانی، سعید؛ کنجکاو منفرد، امیررضا؛ حکاکی، مسعود؛ رضایی دولتآبادی، حسین (1389). شناسایی عوامل موثر بر توسعه. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، شماره 2، 135-155.
11. شفیعی نیکآبادی، محسن؛ جلیلی بوالحسنی، اعظم؛ خاتمی فیروزآبادی، علی (1388). نقش نوآوری سازمانی در پیادهسازی کسبوکار الکترونیک در شرکتهای مادر در صنعت خودرو (مطالعه موردی، شرکت ایران خودرو). فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، شماره 21، 11-18.
12. صدر، سید محمد جواد؛ انصاری، رضا (1394). تاثیر نوآوری بازار و ناپایداریهای فناورانه بر عملکرد نوآوری در راستای کسب مزیت رقابتی در شرکتهای دانش بنیان. نشریه بهبود مدیریت، سال نهم، شماره 1، 95-114.
13. علیزاده، سعید (1389). نقش هوشمندی رقابتی در بهبود عملکرد سازمانها. کارشناسی ارشد- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
14. غفاری، رحمان؛ نظری، محسن؛ افضلی، شیما؛ عمرانی فر، میثم (1392). هوشمندی رقابتی، برساختهای نوین در توسعه تفکر استراتژیک. مدیریت فرهنگ سازمانی، سال یازدهم، شماره 29، 193- 169.
15. غفاریان، وفا؛ کیانی، غلامرضا (1386). پنج فرمان برای تفکر استراتژیک. تهران، ناشر: فرا .
16. غفاریان، وفا؛ عمادزاده، مرتضی (1385). معانی نوظهور در مفهوم استراتژی. تهران، ناشر: سازمان مدیریت صنعتی.
17. فیض، داود؛ روحالامینی، سید علی (1392). تجزیه و تحلیل تأثیر تفکر استراتژیک بر نوآوری استراتژیک در شرکتهای کوچک و متوسط. فصلنامه صنعت و دانشگاه، سال ششم، شماره 21 و 22، 37-48.
18. کاظمی طامه، محمود (1386). کارآفرینی در بیمه، فصلنامه تخصصی آسیا، ش 42.
19. مظلومی، نادر؛ ناصحیفر، وحید؛ احسانفر، گلشن (1391). رابطه رهبری تحول آفرین و خلاقیت و نوآوری سازمانی در شرکت های خصوصی بیمه در ایران، پژوهشنامه بیمه، سال بیست و هشتم، شماره 109، 33-56.
20. César, C & Lopez, A (2012). Organizational innovation as an enabler of technological innovation capabilities and firm performance. Journal of Business Research, JBR-07575, 12-24.
21. Deschamps, J. & Nayack, P. R (1995). Product Juggernauts- How Companies Mobilize to Generate a Stream of Market Winners, Harvard Business School Press.
22. Dishman, p & Pearson, T (2003). Assessing Intelligence as Learning within an Industrial Marketing Group: A Pilot Study. Industrial Marketing Management, 32, 615-620.
23. Feldman D. C (2004). The devil is in the detail: converting good research into publishable articles. Journal of management ,30, 1, 1-6.
24. Gilad, B. (1999). Competitive Intelligence: The real Knowledge management. Knowledge Management, 12, 33, 120-132.
25. Grates, F. (2002). Strategic thinking versus strategic planning: toward understanding the complementarities. Management Decision, 40(5), 456-462.
26. Gumusluoglu, L & Ilsev, A (2009). Transformational leadership, creativity, and organizational innovation. Journal of Business Research, 62 , 461–73.
27. Hung. R.Y.Y, Lien, B. H, Yang, B, Wu, C. M. & Kuo, Y. M (2010). Impact of TQM and organizational learning on innovation performance in the high-tech industry. Journal of International Business Review, 23, 1-6.
28. Ma, H (1999). Anatomy of Competitive Advantage: A Select Framework. Management Decision, 37, 709- 718.
29. McGonagle, J. & Vella. C. M (2002). A Case for Competitive Intelligence. the Information Management Journal, 36, 35- 40.
30. Mashhadi Kordi, B (2010). Strategic thinking and innovation underlie. Resou, 79. 4-7.
31. Nwokah, NG & Ondukwu, FE (2009). Competitive intelligence and marketing effectiveness in corporate organizations in Nigeria. African Journal of Marketing Management, 37, 10-22.