1. استیفن رابینز (1389). مبانی رفتار سازمانی، مترجمان: دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
2. الوانی، سید مهدی (1389). مدیریت عمومی، تهران، نشر نی، چاپ هفدهم.
3. اردکانی، سعید و همکاران (1390). تحلیل منابع نامشهود و رفتار صادراتی بر پایه نظریه منبع محور. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال دوم، شماره 7: 117-142.
4. جهانیزاده، فاطمه (1384). بررسی رابطه بین استراتژیهای رقابتی و ساختار سازمانی در بانکهای ملت و رفاه، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
5. ریچارد ال.دفت (1389). تئوری و طراحی سازمان (جلد1و2)، مترجمان : دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
6. عرفانینیا، محمد (1383). تاثیر عوامل ساختاری سازمان بر بهرهوری نیروی انسانی، ماهنامه تدبیر، شماره 146.
7. هاشمی، شیده (1384). بررسی کاربردهای استراتژیهای چهارگانه مایلز و اسنو، بازیابی خرداد 1388 از سایت
www.irandoc.ac.ir
8. Chathoth, P. K. & Olsen, M. D. (2007). The effect of environment risk, corporate strategy and capital structure on firm performance: An empirical investigation of restaurant firms. International Journal of Hospitality Management, 3(26): 502-516
9. Galetic, L. Prester, J. & Nacinovic, I. (2007). Organization as a source of competitive advantage: Case of Croatia. The Business Review, 1(7): 130-136.
10. Enz, C. A. (2008). Creating a competitive advantage by building resource capability. Cornell Hospitality Quarterly, 1(49): 73-78.
11. Jonsson, C. & Devonish, D. (2009). An exploratory study of competitive strategies among hotels in a small developing Caribbean state, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 4(21): 491-500.
12. Law, R. & Jogaratnam, G. (2005). A study of hotel information technology applications. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 2(17): 170-180.
13. Raymond Louis and Croteau Anne-Marie (2006). Enabling The Strategic Development of SMEs Through Advanced Manufacturing Systems: A Configurationally Perspective, Journal of Industrial Management and Data Systems, 106 (7): 1012-1032.
14. Tushman, M. L. (1979). Work characteristics and subunit communication structure: A contingency analysis. Administrative Science Quarterly, 1(24): 82-98.
15. Chandler, A. (1962). Strategy and Structure, MIT Press, Cambridge.
16. Rumelt, R. P. (1974). Strategy, structure and economic performance, Harvard University Press, Boston.
17. Suzuki, Y. (1980). The strategy and structure of top 100 Japanese industrial enterprises 1950-1970. Strategic Management Journal, 1(3), 265-91.
17. Okumus, F. (2003). A framework to implement strategies in organizations. Management Decision, 9(41): 871-882.
18. Barney, J. B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage, Journal of Management, 1(17): 99-120.
19. Ljungquist, U. (2007). Core competency beyond identification: Presentation of a model. Management Decision, 3(45): 393-402.
20. Ibeh K.I., & Wheeler C. (2005). A Resource-Centered Interpretation of Export Performance. International Entrepreneurship and Management Journal 1, 539–556.
21. Palmer, I. & Dunford, R. (2002). Out with the old and in with the new? The relationship between traditional and new organizational practices. International Journal of Organizational Analysis, 3(10): 209-225.
22. Galan, J. I. & Sanchez-Bueno, M. J. (2009). The continuing validity of the strategy-structure nexus: New findings, 1993-2003. Strategic Management Journal, 11(30): 1234-1243.
23. Miller, D. (1987). Strategy making and structure: Analysis and implications for performance. Academy of Management Journal, 1(30): 7-32.
24. Miller, D. (1988). Relating Porter’s business strategies to environment and structure: Analysis and performance implications. Academy of Management Journal, 2(31): 280-308.